Öppet Köp
Du har rätt att ångra ditt köp inom 14 kalenderdagar från det att du tagit emot varan.* Du som kund står för returfrakten. Vi kan skicka returlapp, vi drar då av fraktkostnaden vid återbetalning. Vid retur via DHL skall ett transportemballage användas. Varan ska vara komplett, vilket innebär att alla tillbehör såsom fjärrkontroll, bruksanvisning, batterier m.m. ska gå med i returen.
Du som kund ansvarar för returen att den kommer fram till oss hel. Är produkten skadad eller att det fattas tillbehör så har vi rätt till att göra en värdeminskning utav produkten.
Att inte lösa ut försändelsen är inte ett sätt att utnyttja ångerrätt. Se under Outlöst paket.
Hur får jag använda produkten?
För att kunna ångra ditt köp får du endast använda produkten i den utsträckning som krävs för att bedöma om du är nöjd med den. Du får självklart öppna produktförpackningen om det behövs för att undersöka varan.
Outlösta paket
Outlösta paket debiteras med lägst 500kr beroendes på fraktkostnaden. Kostnaden faktureras i efterskott. Sker inte betalning inom utsatt tid så vidarebefordras alltid kraven till Intrum Justitias inkassoservice. Inga undantag görs!
Att inte lösa ut försändelsen är alltså inte ett sätt att utnyttja ångerrätt.
Reklamation
Ullared Digital tillämpar konsumentköplagen vid alla fall av reklamationer. Synliga fel ska anmälas direkt till chauffören eller till kassörskan i postkontoret. Lös i sådana fall inte ut paketet. Dolda fel måste anmälas till oss inom 3 arbetsdagar efter leverans.
Garanti
Vi har om inget annat anges 12 mån garanti mot material- eller fabrikationsfel på våra produkter. För att garantin ska gälla så måste produkterna ha hanterats på normalt sätt och inte utsatts för påfrestningar utöver det vanliga. Vid slarv eller felaktig hantering så gäller inga garantier. Garantin gäller inte heller vid åsknedslag eller liknande väderpåverkan. Om produkterna modifieras med icke officiell programvara så slutar garantin att gälla om felet beror därav. Kvittot på betald vara gäller som garantisedel.
Om det skulle visa sig att det inte är något fel på produkten debiteras ni frakter + undersökningsavgift.
Vill du åberopa garantireparation gäller följande:
Kontakta oss så kan vi hänvisa till lokal auktoriserad verkstad och om det inte finns, så sänder vi en paketavi så att ni kostnadsfritt kan sända kameran till auktoriserad verkstad. Kostnadsfri paketavi gäller inom Sverige. Om du måste sända din kamera så tänk på att kameran har skyddspåse eller liknande i sin kartong så att kameran inte repas och att du har en ytterkartong runt kamerans egen kartong.
Visar det sig att varan är slut i lager fastän det står att den var i lager vid beställningen?
Vi strävar att kunna skicka allt vi har på hemsidan MEN i och med att vi skickar mycket mycket direkt ifrån
våra leverantörer/grossister och har ingen möjlighet att spegla våran hemsida mot deras lager så kan det givetvis bli lager fel. Se mer info https://www.ullareddigital.se/lager-saldo
Säkerhet
Vi kommer under inga omständigheter att lämna ut några personuppgifter annat än till Viasat, Canal Digital, Boxer eller Hi3G om kunden beställt ett abonnemang. Det gäller även E-postadresser ni lämnar till oss. Vi använder oss endast av säkra betalningssätt så som postförskott och i vissa fall faktura. Reservation Vi reserverar oss mot felaktigheter i prislista och innehåll på webbsidan.